Zomervakantie 2016 (APK) - dag 2

17 juli 2016 - Mníšek pod Brdy, Tsjechië

Vanochtend eerst rustig aan ontbijten. Daarna kopje koffie en even lunchen. Vervolgens het dorp verkennen (de supermarkten Billa en Penney) waren zelfs open op zondag) en kijken of we inderdaad zo met de trein naar Praag kunnen komen als bedacht. Dus naar Dobrichovice gereden (15 minuten) en geprobeerd uit te vogelen hoeveel de kaartjes kosten. Valt niet mee want de mensen aan het loket spreken alleen Tsjechisch en echt meewerken willen ze ook niet. Met behulp van een tekening van 2 grote poppetjes en een klein poppetje met daaronder het getal 14 plus de plaatsnamen van Praag en Dobrichovice en 2 pijlen lukt het zowaar. Later deze vakantie verkopen ze ons wel bijna kaartjes voor 14 kinderen in plaats van 1 kaartje voor een 14-jarige, maar goed. Uiteindelijk gelukt en duidelijk. Prima verbinding want in 31 minuten staat we morgen op het hoofdstation van Praag. Vandaag vanaf de middag regelmatig wat buien dus vanavond geen vuur stoken in de haard.