Zomervakantie 2016 (APK) - dag 7

22 juli 2016 - Mníšek pod Brdy, Tsjechië

Vandaag alweer de laatste dag in Mnisek en we gaan we weer naar Praag, Gisteren al bekeken wat we nog willen zien, zodat we vandaag een handige route kunnen lopen. We starten richting Nationaal Museum en Wenceslavplein. Museum staat in de steigers, maar plein is groot en wel mooi. Hier werd in 1989 het communistische tijdperk beëindigd (Fluwelen Revolutie). Vervolgens door de stad via Bethlehemkapel en Nationaal Theater over de Karlsbrug naar de burcht Hradsjin. Uitgebreid rondgekeken in de St. Vitus-kathedraal (heel mooi), het oude paleis en natuurlijk in het Gouden Steegje. Terug langs de Nicolaasdom en Kindeke Jezus van Praag in de Mariakerk. Pitstop in de McDonalds aan de voet van de Karlsbrug. Daarna de brug over en nog wat rondgeneusd in de winkelstraten. Lekker gegeten in een Mexicaans restaurant bij het stadhuis. Daarna via Teynkerk en de steegjes daar rondom heen terug naar het station. Dat was Praag: een prachtige stad wat ons betreft! Thuis voor de laatste keer het haardvuur aangemaakt. Morgenvroeg inpakken en op naar Hongarije.