Zomervakantie 2018 (AP) - vooraf

11 juli 2018 - Meppel, Nederland

Over 3 dagen gaan we weg. Met z'n tweeën deze keer. De dames hebben besloten om samen te gaan interrailen in de UK. Begin dit jaar een nieuwe tent gekocht waarmee we beter in staat zijn om ook wat te verkassen. Tot begin deze week was het twijfelen waar we naartoe zouden gaan. In ieder geval mooi weer blijven houden (wat een ongekende zomer hebben we tot nu toe in Nederland). Oorspronkelijk plan was Oostenrijk, Noord-Italië en Slovenië. Maar op dit moment te veel regen en onweer daar en bovendien is Oostenrijk te koud. Denemarken en Zuid-Zweden leken goede kandidaten, maar temperatuur zakt vermoedelijk net iets te veel en eenmaal die kant op is er bijna geen weg meer terug. Bovendien is de wijn daar duur en daar hebben we nou net zin in: genieten van het goede leven. Dus nu gekozen voor Frankrijk: het Loire-dal. 25 jaar geleden waren we daar ook een paar dagen. Hoog kastelen-gehalte en natuurlijk het goede leven: lekker voor de tent met een wijntje! Vandaag camping gereserveerd voor de eerste dagen. Daarna zien we wel.

Zaterdag vertrekken we!