Zomervakantie 2018 (AP) - dag 18

31 juli 2018 - Bouillon, België

Vandaag weer op de voor ons normale tijd op. Opnieuw geen verkeer bij de douches dus daar weer van geprofiteerd. In de weersverwachting zijn de verwachte regen- en onweersbuien voor vandaag al weer verdwenen. Na ontbijt en koffie en even lekker lezen rond 11.00 op pad richting Abdij van Orval. Eerst even naar de Delhaize in Corbion voor brood en alvast wat groente. Even met thuis (Karlijn) gebeld. Dames zitten in hun laatste werkweek en gaan zaterdag op vakantie. Nog niet aan het inpakken, wel laatste voorbereidingen aan het doen. Alles gaat prima daar en lukt nog aardig om de planten in leven te houden. Wij rijden daarna via allerlei binnenwegen naar Herbeumont om daar de ruïnes van de oude burcht te bekijken. Best aardig en even rondgekeken. Daarna bij picknickbank met uitzicht over het dorp en goed bereik de databundel van juli opgemaakt door laatste kranten op te halen en de blogverhalen van de laatste dagen te uploaden. Natuurlijk ook even gegeten. Daarna verder naar de Abdij van Orval bij Florenville. Was erg mooi. Het complex beslaat zowel de huidige actieve abdij (niet toegankelijk) als de ruïnes van de oude abdij. Uiteraard daarnaast de brouwerij van het Orval trappistenbier (ook niet toegankelijk). Routebeschrijving leidt ons door de ruïnes met veel uitleg op panelen. Na afloop uiteraard 2 Orval biertjes meegenomen voor straks bij de tent. Teruggereden naar de camping en onderweg de laatste boodschappen gedaan. Bij de tent ons het Orval biertje goed laten smaken. Daarna eten, thee, Skipbo en lekker nog even voor de tent gezeten. En dan is het zo weer na elven.