Zomervakantie 2017 (APK) - dag 1

22 juli 2017 - Zawoja, Polen

Vandaag moesten we vroeg uit de veren, want we hadden een lange reis voor de boek: bijna 1200 km naar Zawoja in Zuid-Polen. Om 06.15 vertrokken we uit Meppel waarbij we Rosalie en Lisette achter lieten. Zij moeten werken (hahaha). De reis verliep heel voorspoedig, behalve dan dat het tot rond de middag regende. Rond 19.15 Kinga gebeld (zoals afgesproken) dat we rond 20.00 aan zouden komen bij "ons huis". Karol en zij zouden dan even een bruiloft verlaten om ons rond te leiden. Na een laatste paar honderd meter gehobbel bergop (maar sinds vorig jaar zijn we wel wat gewend), stonden we om acht uur voor de deur. Rondleiding door het huis gehad en dat was allemaal prima in orde. Mooi huis met prachtig uitzicht vanaf de veranda op de Babia Gora (1725m hoog) en een "Hiawatha"-stookplaats voor onze Zilverslang Karlijn. Na de rondleiding kachelde Anno (die zich overdag met wat paracetamol prima op de been had gehouden) helemaal in en ging direct naar bed. De dames hebben de auto leeggehaald en het huis "ingericht". Daarna samen nog wat gegeten en nog even lekker gezeten.