Zomervakantie 2017 (APKR) - dag 18

8 augustus 2017 - Hasselfelde, Duitsland

Vandaag niet veel op het programma. 's Ochtends eerst maar eens boodschappen gedaan voor de BBQ vanavond. Karlijn en Rosalie hebben de nodige "pijntjes" na de klimdag van gisteren en zijn niet tot veel in staat/bereid. Morgen moeten ze ook weer fit zijn voor de wandeling over de Brocken. Ter voorbereiding hiervan gaan we Petra, Rosalie en Anno) begin van de middag naar Braunlage. Daar zetten we morgen onze auto neer en nemen dan de bus naar Torfhaus. Daar begint de tocht. We lopen dan naar de top en dalen vervolgens af naar Drei Annen Hohne en nemen daar weer de bus naar Braunlage. Parkeerplaats en bushalte al snel gevonden en nog even rondgekeken in Braunlage. Leuk dorpje met voldoende kansen om morgenavond een schnitzel te scoren. Daarna naar Torfhaus gereden, daar even rondgekeken en begin van de wandeling gezocht. Daarna wilde Anno nog even naar Altenau: jeugdsentiment. Kijken of de camping van toen (1976) er nog is. Bleek zo te zijn en ook nog wel herkenbaar, maar was intussen wel een vervallen bende geworden. Terug naar huis en tijd om de BBQ aan te steken. Lekker gegeten. 's Avonds maar weer eens klaverjassen met z'n vieren.