Zomervakantie 2017 (APKR) - dag 19

9 augustus 2017 - Hasselfelde, Duitsland

Vandaag om 09.00 vertrokken naar Braunlage. We willen op tijd zijn voor de bus van 10.00 naar Torfhaus. Tot Petra's grote spijt werkt de Kurkarte net niet op deze bus, dus moet er betaald worden. Om 10.20 zijn we in Torfhaus en klaar voor de start richtng de top van de Brocken op 1142m. We zijn duidelijk niet de enige. Het lijkt wel de 4-daagse van Diever, maar dan helaas zonder koffietentje onderweg. Rustig aan naar de top gelopen. Vrij gemakkelijke route. Onderweg komen we nog voorbij het punt waar het IJzeren Gordijn (grens tussen DDR en BRD van 1952 tot 1989) heeft gelopen. De top van de Brocken lag voorheen in de DDR. Anno herinnert zich dat nog van de vakantie uit 1976, waarbij je vanaf de Wurmberg bij Braunlage alleen naar de Brocken kon kijken. Om 12.45 zijn we boven. Daar broodje gegeten en rondgelopen. Ook nog een geocache gedaan en gevonden. Rond 13.45 aan de afdaling begonnen. Eerst een heel stuk langs de asfaltweg en vervolgens gelukkig het bos weer in. Uiteindelijk om 16.15 bij de Drei Annen Hohne. Tocht was bijna 20 km, maar op zich weinig spectaculair. Alleen wel heel leuk om boven op de Brocken te zijn geweest. Om 16.35 met de bus naar Braunlage. We rollen uit de bus pal voor de schnitzeltent van onze keuze. Heerlijk op terras gezeten met groot glas drinken en allemaal een flinke schnitzel. Als toetje voor Karlijn en Rosalie ijs en voor Petra en Anno appeltaart met koffie. Heerlijke dag gehad. Thuis nog even klaverjassen, waar het team Karlijn-Rosalie bepaald geen geluksavond had

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade