Zomervakantie 2017 (APK) - dag 3

24 juli 2017 - Zawoja, Polen

Vandaag voelt Anno zich weer een stuk beter.  We komen tot de ontdekking dat je voor Auschwitz vooraf kaarten moet regelen, anders is er maar heel weinig kans dat je er nog in komt. Kan alleen nog op vrijdag 13.00 voor de Russische rondleiding. In hoeverre iedereen een headset in eigen taal kan krijgen is volstrekt onduidelijk, maar we gaan ons gewoon goed inlezen. Voor een bezoek aan Auschwitz I en II (Birkenau) wordt zo'n 3.5 uur gerekend. Dus moet goed komen. Gelukkig maar ...Tijd nu om op verkenning te gaan. Eerst naar het dorp Zawoja. De aanwijzingen van Kinga kloppen helemaal en de supermarkt is dus snel gevonden. Tot Karlijn's grote vreugde verkopen ze daar boxen met "vakantiekoekjes" en ook nog eens voor weinig geld: ingeslagen dus. Verder ook genoeg te koop daar dus dat gaat lukken. Door het dorp gelopen. Enige bijzonderheid was de houten kerk. Verder weinig winkels en zeker niet spectaculair. Van Zawoja door het nationaal park Babiogorski naar Zubrzyca Gorna gereden. Hier is een openluchtmuseum: soort Arnhem maar veel kleiner. Veel oude houten Poolse huizen. Komen tot de ontdekking dat paus Johannes Paulus II ook uit deze streek kwam (Wadowice). Terug naar ons huis en buiten op de veranda gegeten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade