Zomervakantie 2018 (AP) - dag 6

19 juli 2018 - Les Ponts-de-Cé, Frankrijk

Voor vandaag wordt er ook ineens regen verwacht. We zullen wel zien wanneer en hoeveel. 's Ochtends rustig aan en 's middags eerst naar Chateau de Serrant gereden bij Saint-Georges-sur-Loire ten zuidwesten van Angèrs. Volgens het ANWB-boekje het laatste kasteel van het Loiredal, maar wanneer wij op een kaart kijken zien wij er stroomafwaarts zeker nog een stuk of drie. Maakt ook niet uit. Kasteel ligt heel mooi met grote waterpartij aan de voorkant (of is het de achterkant). Ook binnen rondgekeken. Ziet er allemaal erg mooi uit. Schijnt zo te zijn dat allerlei beroemdheden waaronder Napoleon hier hebben overnacht. Daarna naar Saint-Lambert-sur-Lattay gereden voor bezoek aan een wijnmuseum. Proeven laten we maar achterwege want er moet ook nog gereden worden. Bewaren we voor een andere keer als dat op loopafstand kan en anders maar bij de tent. In het wijnmuseum moeten we even opstarten. Allereerst matcht de Nederlandse (nou ja, Google-translate Nederlands vermengd met Vlaams) beschrijving niet met de tentoonstelling, maar blijkt dat het begin niet aan het begin is. Vervolgens start de Engelstalige video niet, waarna zoonlief probeert dit te repareren en na een paar minuten lukt het. Had niet gehoeven overigens, want het doel van de video is ons compleet onduidelijk met oog op het museum. Enige doel wat gehaald wordt is dat wij na 20 minuten knikkebollend verder gaan. Rest is aardig, maar ook niet meer dan dat. Ondertussen horen we buiten de eerste donderslagen en even later zien we dat het flink regent. Terug gereden met pitstop bij de Mac voor koffie en wifi-moment. Daarna boodschappen gedaan. Bij de tent aangekomen regent het nog steeds een beetje. Tent heeft de buien goed doorstaan wat deze keer een extra opluchting was met de nieuwe tent. Eten, koffie drinken en Yahtzee (nee, geen Regenwormen deze keer). Morgen hopelijk droog zodat we kunnen inpakken en verder trekken.