Zomervakantie 2018 (AP) - dag 17

30 juli 2018 - Bouillon, België

Zoals altijd rond 07.45 echt wakker. Zon zit nog prima achter de berg, dus we branden de tent niet uit. Even naar toilet en blijkt dat de camping nog in diepe rust is. Geldt ook voor het beperkte sanitair (heren 2 douches, dames 3 douches), dus direct maar de toilettas gepakt. Prima douche. Daarna ontbijt en dan ontwaakt ook de camping langzamerhand. Nog even koffie en daarna naar Bouillon. Onderweg stokbrood gescoord bij bakker in dorpje verderop. Ons eigen dorp heeft soort van mini-supermarkt, maar deze is niet open. In Bouillon auto geparkeerd en door het stadje gelopen. Heel leuk stadje. Bij de VVV even gekeken wat er zoal te doen is en aangezien het (te) lang geleden is dat we echt gewandeld hebben een wandeling gekozen van bijna 8 kilometer. Eerst stokbrood soldaat gemaakt en even van bel- en databereik gebruik gemaakt. Dit is op de camping heel slecht. Daarna aan de wandel. De tocht voert ons door het bos langs de Abbye de Cordemois en daarna naar een uitzichtstoren met uitzicht op Bouillon. Flink klimmen en dalen en met 30C dus best inspannend. Vanaf de toren inderdaad prachtig gezicht op Bouillon. Weer in het stadje de welverdiende ijsco gekocht. Daarna boodschappen gedaan en terug naar de tent. Even vocht weer aanvullen en daarna eten. Afwassen bij de tent (eerst water koken), want warm afwaswater is er verder niet. Daarna spelletjes gedaan: eerst Skipbo en daarna Regenwormen. Rond 23.30 is het weer mooi geweest.