Zomervakantie 2018 (AP) - dag 16

29 juli 2018 - Bouillon, België

Vandaag gaan we inpakken en richting Bouillon in de Belgische Ardennen. Op tijd opgestaan en na ontbijt inpakken. Rond 09.45 rijden we weg en gaan nog een langs de Carrefour voor stokbrood. Goed reis gehad met slechts af en toe wat haperingen: rond Parijs en door een ongeval bij wegwerkzaamheden. Maar valt allemaal wel mee. Rond 15.45 zijn we bij de camping die we op het oog hadden in Poupehan. Deze heeft maar plaats voor 1 nachtje, dus gaan we naar de volgende die er zo'n 100 meter voor ligt. Daar hebben we meer geluk. Aan het water (de Semois) is alles vol, maar op het binnenveld kunnen we nog uitzoeken. Even goed gelet op zon en bomen en goed plekje gevonden. Camping is echt heel anders dan de vorige, met beperkt sanitair, meer stacaravans en entertainment, maar we gaan het wel zien. Opbouwen en om 17.00 is ons kampement weer klaar. Even lekker wat drinken en daarna op advies van campingbaas naar Rochehaut gereden voor een restaurantje. Erg toeristisch en druk daar vanwege prachtig uitzicht. Buiten zitten lukt niet bij het uitgezochte restaurantje annex friettent, maar binnen gaat ook prima. Lekker gegeten. Daarna nog even dorpje doorgelopen. Stelt verder niets voor, maar wel twee Bello-treinen. Terug naar de tent, koffie, rosé en spelletje. Wel al vroeg rustig op de camping, dat is een alvast meevaller.