Zomervakantie 2018 (AP) - dag 1

14 juli 2018 - Les Ponts-de-Cé, Frankrijk

Om 7 uur vertrokken richting Loire-dal en daarbij uitgezwaaid door Rosalie en Karlijn. Van Lisette hadden we vrijdagavond al afscheid genomen.  Wel gekke gewaarwording om nu voor het eerst in 23 jaar weer met z'n tweeën drie weken zomervakantie te hebben. Goede reis gehad met een beetje oponthoud door file bij een tolpoort en op de ring rond Parijs. Om ca. 16.45 zijn we op de camping van Les Ponts de Cé, waar we voorlopig tot donderdag een plekje hebben. Camping is prima en we hebben een mooi plekje gekregen met genoeg schaduw. Tent opgebouwd en dat gaat toch een stuk sneller dan met de oude tent. Binnen een uur zijn we gesetteld. Daarna nog wat boodschappen gedaan bij de Intermarché die op zo'n 10 minuutjes rijden zit. Terug bij de tent eerst gegeten. We missen wel onze corvee-ploeg voor de afwas, maar gelukkig is er met 2 personen ook weer minder afwas. 's Avonds door het dorp gelopen. Razend druk omdat het natuurlijk "Quatorze Juillet" is (bestorming Bastille en zo'n beetje begin van de Franse Revolutie). Aan de oevers van de Loire nog naar het vuurwerk gekeken. Daarna glaasje rosé en lekker slapen.