Zomervakantie 2018 (AP) - dag 20

2 augustus 2018 - Ruurlo, Nederland

Vandaag weer een reisdag. Op tijd op om te douchen en ontbijten. We willen eigenlijk rond 09.30 weg, maar afgelopen nacht is de eerste nacht met veel dauw. Tent is dus zeiknat en hoewel we deze tent best zo mee kunnen nemen, hebben we liever toch niet zo'n bak water in de auto. Dus dan maar lekker rustig aan en de zaak mooi zoveel mogelijk laten drogen. Rond 10.30 is alles ingepakt en om 10.45 rijden we van de camping in Poupehan. Richting Nederland dus. Normaal wordt het dan meestal steeds kouder, natter en groener, maar nu steeds warmer, droger en geler. Eerste doel is een camping bij Lochem. Daar blijkt plaats te zijn, maar het is één dorre woestijn zonder schaduw. Met veel zon en temperaturen ver boven de 30 graden in het vooruitzicht gaan we dat dus niet doen. Dame van de camping vond dat ook heel begrijpelijk. Beetje Googelen dan maar en Petra stuit op camping Tamaring bij Ruurlo die er wel goed uit lijkt te zien. Daar heen gereden en daar blijkt ook plaats te zijn en zelfs schaduwplekken. Als we over de camping lopen krijgt Petra een blik van herkenning: ik ben hier eerder geweest! Toen waren de kinderen nog klein en zochten we een kampeerplek in Nederland. Besluit was toen dat er te weinig te doen was voor Lisette en Rosalie. Karlijn zou nog wel gaan. Dat jaar zijn we uiteindelijk in Oirschot terecht gekomen. Prima plekje gevonden met veel schaduw en ons aangemeld. Sanitair is ook fantastisch. Toch een schril contrast met Frankrijk en België. Als welkom krijgen we ook nog eens een kop thee. Tent opgebouwd en even boodschappen gedaan in Ruurlo. Eten, lekker lezen en spelletje. Morgen naar Meppel om met de dames uit eten te gaan voordat ze zaterdagochtend afreizen voor hun Interrail-vakantie naar Engeland, Wales en Schotland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl