Zomervakantie 2017 (APKR) - dag 15

5 augustus 2017 - Hasselfelde, Duitsland

Het is weer zaterdag, dus reisdag. Anno weer niet helemaal fit, heel vervelend. Alles ingepakt en om 08.45 draaien we de deur van onze blokhut in Cerna v Posumavi op slot. Sleutel afgeleverd in Horni Plana en om 09.15 beginnen we aan de reis naar Hasselfelde in de Harz. In Cesky Krumlov nog even bij de Lidl boodschappen gedaan. Het stuk voor Praag levert behoorlijk wat vertraging op door een drukke tweebaansweg met landbouwverkeer. Daarna gaat het beter. Tot 200 km voor het einddoel blijft het 30 graden. Dan krijgen we een aantal stevige buien en zakt de temperatuur naar zo'n 22 graden. Om 17.30 aangekomen in Hasselfelde. Bij het opgegeven hotel in de huissleutel opgehaald en naar het onderkomen voor onze laatste week gereden. Van buiten is het weer een houten hut, maar van binnen is het erg leuk ingericht. Helemaal goed zo. Rosalie meldt dat ze nog op schema ligt en om 19.37 in Wernigerode op het station aankomt. Anno gaat haar halen. Jammer, jammer. Het laatste stukje treinen (van Goslar naar Wernigerode) levert Rosalie nog een vertraging op van anderhalf uur. Petra en Karlijn gaan alvast eten. Uiteindelijk pas om 21.10 in Wernigerode. Hadden we dat geweten dan hadden we haar beter in Goslar op kunnen halen. Om 21.45 is iedereen thuis en kunnen ook Rosalie en Anno wat eten. Daarna nog even een kop thee en lekker slapen (prima bedden hier).