Zomervakantie 2016 (APK) - dag 3

18 juli 2016 - Mníšek pod Brdy, Tsjechië

Vandaag naar Praag. Met de trein van Dobrichovice naar station Praag-Smichov. Vandaar lopend naar Petrin Hill. Karlijn had uitgezocht dat dit het beste startpunt is voor een bezoek aan Praag vanwege het mooie uitzicht over de stad. Niet met de tandradbaan de berg op, maar lopend. De wachtrij is gewoon te lang voor 5 minuten lol. Op Petrin Hill de uitzichttoren (een mini-uitvoering van de Eiffeltoren) beklommen. Prachtig uitzicht over Praag. Daarna afgedaald en via het Strahov klooster richting de burcht gelopen. Daar geruime tijd rondgekeken, maar het was te laat om nog een kaartje te kopen en alles binnen goed te kunnen bekijken. Dit dus de volgende keer. Vervolgens richting de Karlsbrug. Eerst een Mac bezocht om vocht aan te vullen en even van Wifi gebruik te maken voor contact met Rosalie (Meppel) en Lisette (Scandinavië). Karlsbrug over gelopen naar het oude centrum. Nog wat rondgekeken en om 18 uur de 12 apostelen gezien op de beroemde toren van het stadhuis. Daarna tijd om wat te eten (pizza) en richting stations voor de thuisreis. Bij ons huis nog vuurtje gestookt en spelletje gedaan.