Zomervakantie 2016 (APK) - dag 15

30 juli 2016 - Wenen, Oostenrijk

Vandaag weer een reisdag. We gaan naar Wenen. Op zich geen lange reis, slechts 235 kilometer. Ingepakt en om 11 uur vertrokken. Eerst nog boodschappen doen bij de Lidl in Esztergom en dan op weg. Plan was om 2 uurtjes te rijden tot de grens en dan te lunchen. Door extra grenscontroles waarbij alle verkeer naar één baan moest liepen we echter een beetje vertraging op. Laat broodje dus, zo tegen 15 uur. We zitten net weer in de auto als een dame belt vanuit ons huis in Wenen hoe laat we aankomen. Over een uurtje. Iets na 16 uur komen we aan bij ons rijtjeshuis in Wenen-Hadesdorf. Dame blijkt jongedame die alleen sleutelafgifte regelt en nogal op hete kolen zit. Wij lopen desondanks het huis nog even met haar door en dat blijkt nuttig (hoe open je bijv. de deur naar de "tuin" en waar is de wifi-code).Huis is heel anders dan het vorige pand, maar alles is er dus prima. De tuin is meer een terrasje, maar we kunnen weer buiten zitten en dat was de bedoeling. Uitpakken en we zijn weer geïnstalleerd.