Zomervakantie 2018 (AP) - dag 9

22 juli 2018 - Vendôme, Frankrijk

Vandaag een lekkere luie dag bij de tent. Boodschappen bij de Carrefour gedaan en kijken of we superglue konden vinden, want er moesten een zonnebril en een matje (ventiel) gerepareerd worden. Gevonden en alles geplakt. Kijken of het matje het houdt anders wordt het op de grond liggen voor Anno. 's Middags de 2 wandelroutes door Vendôme gelopen. Eerst naar het kasteel dat compleet vervallen is en waar je niet meer bij kunt komen. De kasteeltuinen zijn nog wel te bezoeken en van daaruit prachtig uitzicht over het stadje en omgeving. Daarna verder het dorp doorkruist. In de loop van de eeuwen is hier heel veel vernield en verwoest, het laatst nog tijdens de Tweede Wereldoorlog. De kloosterkerk van de Abbaye de la Trinité heeft één en ander wel overleefd en is de moeite waard. Na de wandeling terug naar de tent en flesje rosé erbij. Tegen acht uur gegeten (we hebben het Franse eetpatroon al aangenomen) en daarna het gebruikelijke repertoire.